توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد
سیستم سوخت رسانی بنزینی دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سیستم سوخت رسانی بنزینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
بخشی از فهرست مطالب پروژه سیستم سوخت رسانی بنزینی
مقدمه
سیستم سوخت رسانی بنزینی
علائم سوختگی واشر سر سیلندر
سیستم برق اتومبیل
سیستم جرقه و الكتریكی
قسمتهای كویل
سیستم خنك كننده و روغنكاری
سیستم ترمز - فرمان تعلیق
سیستم فرمان
مقدمه
بعلم مكانیك عملی كه درباره نیروها و حركت جسم (چه در حال حركت یا سكون) بحث می كند و امروز تمام دستگاه و ماشینها وسایل موتوری و غیر موتوری همه از علم مكانیك تبعیت می كنند . در این رشته كسانی می توانند مدارج عالی را كسب نمایند كه دروس ریاضی قوی داشته باشند و مكانیك شامل گردشی های مختلف بوده كه رشته مكانیگ گرایش ماشین آلات رشته جدیدی است كه تازه در كشور تدریس می گردد و شاید تا حدی در كشور ناشناخته باشد ولی با حضور استادان عزیز و تكنسین های محترم این رشته روز به روز بر پیشرفقت آن افزوده شده و برای دانشجویان و كسانی كه می خواهند در این رشته تجربیات كافی را كسب نمایند شناخته تر خواهد شد هر چند با تازه آمدن این رشته در واحد های دانشگاهی این كشور امكانات , حتی اولیه در كارگاه های مربوطه به دروس اختصاصی این رشته مهیا نیست و كارگاههای دروس اصلی این رشته به علت نبودن لوازم و قطعات مورد نظر تشكیل نمی گردد . ولی باز هم امیدواریم كه با فعالیت مسئولین مربوطه این معضل دانشجویان این رشته تا حدودی حل گردد.
سیستم سوخت رسانی بنزینی
سر سیلندر : در روی سر سیلندر بسته شده و دارای محفظه احتراق است . و جنس آن از آلومینیوم می باشد .
سیلندر : بزرگترین قطعه موتور است كه در آن سوراخهایی برای عبور پیستون و روغن و آب و… وجود داردد . سامل قطعاتی مانند : 1-بوش سیلندر 2- پیستون 3- شاتون4- رینگ كمپرسی و رینگ روغنی ,گژن پین , میل لنگ ,میل سوپاپ, یاتاقانهای ثابت و متحرك , اویل پمپ ,پمپ بنزین , دلكو ,واتر پمپ , فیلتر روغن در سیلندر قرار دارد و یا بسته می شوند .
علت تركیدن سر سیلندر و سیلندر : 1- یخ زدن آب موتور 2- گرمای بیش از حد موتور 3- بیش از حد سفت كردن پیچهای سر سیلندر
كارتر : در پایین سیلندر بسته و مخزن روغن است .
واشر سرسیلندر : بین سیلندر قرار می گیرد و وظیفه آن آبندی كردن بین سرسیلندر و سیلندر وجلوگیری از خارج شدن كمپرس و قاطی شدن آب و روغن می باشد و علت سوختن آن 1-جوش آمدن و یا داغ كردن موتور 2- تاب برداشتن سیلندر 3- شل بودن پیچهای سر سیلندر 4- تركیدگی سر سیلندر.
علائم سوختگی واشر سر سیلندر : 1- خارج شدن دود سفید و آب از اگزوز 2- كم شدن آب رادیاتور 3- گرم و بد كار كردن موتور 4- كاهش قدرت موتور 5- شیری رنگ كردن روغن 6-ظاهر شدن حباب در روی آب رادیاتور (با گاز دادن موتور )
علائم تاب برداشتن سر سیلندر :سوختن پی در پی واشر سر سیلندر –دلیل نفوذ آب به داخل اطاق احتراق :
1-سوختن واشر سر سیلندر 2-شل بودن پیچهای سر سیلندر 3- ترك برداشتن سرسیلندر