بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


 بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی دارای 99 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی

مقدمه

1-ساختمان مخلوط

•    مخلوط سوخت-هوا

•    فاکتور افزایش هوا

2-تطابق با شرایط کارکرد معین

•    استارت در هوای سرد

•     فاز شروع استارت

•    فاز گرم شدن

•    کارکرد موتور در حالت نیمه باز

•    کارکرد موتور در حالت تمام باز

•    حالت شتاب گیری

•    حالت شتاب گیری منفی (کاهش فشار

•    تنظیم در ارتفاعات بالا

3- سیستمهای آرایشی مخلوط سوخت-هوا

•    سیستمهای انژکتوری چند نقطه ای

•    سیستمهای انژکتوری مکانیکی

•    سیستمهای انژکتوری  مکانیکی-الکتریکی

•    سیستمهای انژکتوری الکترونیکی

•    سیستمهای انژکتوری تک نقطه ای

4- آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری

•      کاربراتور چیست

•      کاربراتور چگونه کار می کند

•      انواع کاربراتور

•     کاربراتور ها دو وظیفه اصلی به عهده دارند

•     دلکو نیز دو وظیفه اصلی به عهده دارد

•    معایب عمده و ذاتی کاربراتور

•     معایب عمده و ذاتی دلکو

•     سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI چیست

5 - سنسورها

•    سنسور دمای هوا (ATS)

•    سنسور دمای آب (CTS )

•    سنسور فشار هوای منیفولد ( MAP)

•    سنسور اكسیژن

•    سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS )

•    سنسور دور موتور و موقعیت زاویه میل‌نگ

6- عملگرها ( ACTUATORS )

•    انژكتور

•    شیر برقی ( EGR )

•    شیر برقی دور آرام ISC

•      شیر برقی كنیستر ( استكانی ضد تبخیر )

•    كوئل

•      رله اصلی

•    پمپ سوخت

•    ECU ( واحد كنترل الكترونیكی موتور)

•    رگلاتور فشار

7- تفاوت عمده سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی و گازوئیل

•    بعضی از سنسورهای اصلی سیستم های EFI

•       انواع سیستم های سوخت رسانی انژکتوری به ترتیب ابداع

•    سیستم های پاشش سوخت تکی یا Single Point Fuel Injection

•    سیستم های پاشش سوخت چند گانه یا Multi Point Fuel Injection

•     سیستم های پاشش مستقیم سوخت یا Gasoline Direct Injection

•    آشنایی با سیستم های CLOSE LOOP و OPEN LOOP

•    مزایای استفاده از سیستم های انژکتوری نسبت به سیستم های کاربراتوری

•    معایب سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری

•    سیستم سوخت پاشی پایه

8- محاسبه مخلوط هوا- سوخت

کارکردهای عملی

•    مرحله استارت زدن

•    مرحله غنی سازی پس از استارت زدن

•    مرحله سرد کار کردن موتور

•    مرحله دور آرام

•    مرحله بار کامل

•    مرحله شتاب گیری

•    مرحله کاهش شتاب

•    قطع سوخت پاشی در مرحله کاهش شتاب

•    مرحله جلوگیری ازکوبش موتور

•    محدودیت دور موتور

•    تصحیح مربوط به افت ولتاژ باتری

9- تكنولوژی كنترل آلاینده

•    سیستم كنترل حلقه- بسته لاندا

•    سنسور اكسیژن لاندا

•    ساختمان سنسور

•    طرز كار سنسور

•    محل استقرار سنسور لاندا

•    سنسور لاندا با گرم كن الكتریكی

•    عملكرد سیستم حلقه بسته لاندا

•    سیستم‌های مبدل كاتالیزوری

•    مبدل كاتالیزوری با بستر دوگانه

•    مبدل كاتالیزوری سه گانه

•    سیستم‌های زیر ساخت

•    مفاهیم مربوط به رقیق سوزی

•    موتور رقیق سوز

•    پس سوز حرارتی

10- تاثیر عوامل مختلف برآلاینده‌ها

•    تاثیر نسبت اختلاط

                      1- انتشار آلاینده CO

                      2- انتشار آلاینده HC

                     3- انتشار آلایندهNOX

•    تاثیر تایمینگ جرقه

                      1- انتشار آلاینده CO

                      2- انتشار آلاینده HC

                      3- انتشار آلایندهNOX

•    تأثیر سیستم‌های مدیریت سوخت

•    تأثیر تایمینگ جرقه بر مصرف سوخت

•    آخرین پیشرفتها

منابع

 


مقدمه
    با ابداع و تکمیل سیستم سوخت پاشی به ویژه با کاهش پیچیدگی سیستمهای سوخت پاشی تک نقطه ای، به تدریج کاربراتور از رده خارج می شود. هر روز مقرارت زیست محیطی برای جلوگیری از انتشارات آلاینده ها سختگیرانه ترمی شود و خودروسازان ناگزیر از به کارگیری سیستمهای سوخت پاشی جهت تامین مخلوطی ایدال از هوا- سوخت، حتی روی مدلهای ارزان قیمت،  می شوند. وجود این بازار بزرگ نیز سبب کاهش قیمت سیستمهای سوخت پاشی می شود و این سیستمها، از لحاظ قیمت، می توانند با سیستم کاربراتوری رقابت کنند، ضمن اینکه عملکرد برتری دارند.
سوخت پاشی سیستمی است که آینده خوبی دارد، هر چند بعضی از انواع آن آشکارا پیچیده است. 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی پدیده جریان سوخت و هوا در سیستم سوخت رسانی
1-http: // www.Fuel injection.com
2- http: // www.Fuelair spark.com
3- http: // www.bgsoflex.com
4- http: // www.Autronic.com
5-http: // Inventive.blogsky.com
6- http: // www.Carandriver.com
7- http: // www.Edmunds.com
8-سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری بنزینی با کنترل الکترونیکی (ECU) مهندس شهرام رضایی عدل.

لینک کمکی