عیب خرابی سیستم ترمز چرخ های عقب اتومبیل پیکان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


 عیب خرابی سیستم ترمز چرخ های عقب اتومبیل پیکان دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عیب خرابی سیستم ترمز چرخ های عقب اتومبیل پیکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه عیب خرابی سیستم ترمز چرخ های عقب اتومبیل پیکان

مقدمه

نوع عیب خرابی سیستم ترمز چرخهای عقب اتومبیل پیکان

نحوه جایگذاری موتور روی اطاق

نکات مربوط به تعمیر سوپاپها

آزمایش قطعات موتور

بستن سرسیلندر روی موتور

فیلرگیری سوپاپها

چکیده

ترمزهای ضد بلوکه ABS

اساس کار سیستم ABS

کاربرد سنسور بر روی ABS :

کارکرد پمپ هیدرولیکی بر روی ABS

ترمز های ABS در خودروهای سنگین

عیب یابی

رلوکتورها

سیستمهای کنترل الکتریکی

نشان دهنده فرسودگی لنت ترمز

ABS در شرکتهای بزرگ خودرو سازی

شرکت بوش آلمان

شرکت مرسدس بنز آلمان

شرکت پونتیاک

انواع ترمز و عمل آنها

مقدمه

ترمزهای مکانیکی

اصول هیدرولیک

علل ترمز هیدرولیکی

ترمزهای دیسکی

طرز کار در موقع عمل کردن

ترمزهای پر قدرت

ترمز پر قدرت کلسی- هیز

طرز کار در موقع ترمز کردن

ترمز خلایی و هیدرولیکی کلسی &ndash هیز

طرز کار دستگاه در موقع ترمز کردن

ترمز هوایی

ترمز الکتریکی

تعمیر موتور پیکان

 

مقدمه

در روزهای نخست حضور در كارگاه یكی از اتومبیلهای شركت به دلیل قاطی كردن آب و روغن به تعمیرگاه مراجعه نمود،سپس به تشخیص مسئول كارگاه عیب موتور را سوختن واشر سر سیلندر تشخیص داده شد كه باعث مخلوط شدن آب و روغن با یكدیگر گردیده بود،برای رفع این نقص باید سر سیلندر باز می شد كه بنده و چند نفر از شاگردهای تعمیرگاه شروع به باز كردن سر سیلندر به ترتیب زیر نمودیم.
ابتدا درب سوپاپها،سپس كاربراتور و سپس منیفولد دود وهوا ضمناً باید تذكر داد كه برای باز كردن سر سیلندر باید موتور ماشین چند ساعتی خاموش باشد تا در هنگام باز كردن سر سیلندر گرما موجب تاب برداشتن سر سیلندر نشود.پس بعد از باز كردن واشر سر سیلندر  تعویض گردد وبا چسب آب بندی در جای خود قرار گرفت س برای تشخیص  تاب برداشتن سر سیلندر از دو راه استفاده گردید.
1- با استفاده از نور كه در این امتحان سر سیلندر روی میز قرار گرفته واز طرف دیگر نور تابانیده می شود واگر نور در سمت دید مشخص گردد نشانگر تاب برداشتن سر سیلندر می باشد.
2-روش دوم نیز با استفاده از همان منیر ولی با روش منیر گذاری امتحان می گردد. كه اگر از فیلر مجاز بیشتر باشد سر سیلندر باید به تراش برود پس بعد از اطمینان از اینكه سر سیلندر تاب ندارد نوبت به امتحان سوپاپها رسید زیرا سوپاپها نقشی اساسی در نحوه كاركرد میزان سوخت مصرفی وشتاب گیری اتومبیل دارد برای تشخیص سوختگی سوپاپ رنگ خاكستری روی سوپاپ نشانگر سوختگی سوپاپ می باشد كه در این صورت باید سوپاپ تعویض گردد برای امتحان آب بندی سوپاپ مقداری سوخت در گاید یا راهنمایی می ریزیم و مدتی صبر می كنیم اگر لبه سوپاپها نشتی داشته وسوخت از آنجا سوراخ شد نشانگر آب بندی نبودن سوپاپ با نشیمنگاهش یاهمان سیت سوپاپ می باشد  برای رفع این نقص ابتدا توسط سوپاپ جمع كن فنر سوپاپ راجمع كرده سپس خارهای سوپاپ را در می آوریم .بعد از آن سوپاپ به راحتی خارج می گردد سپس مقداری روغن سمباده زیر و روی لبه های داخلی سوپاپ مالیده وسوپاپ را بالا می آوریم و در جای خود می چرخانیم كه البته این كار با دور آرام دریل نیز انجام می گردد بعد از انجام این كار بقایای روغن سمباده زبر را پاك كرده و مقداری روغن سمباده نرم به همان جای قبلی می مالیم و همان اعمال قبلی را انجام می دهیم پس از پایان این كار سوپاپ را در جای خود قرار داده و آزمایش نشتی سوپاپ انجام می دهیم تا از آب بندی سوپاپ اطمینان حاصل كنیم. جمع كردن سر سیلندر به همان ترتیب البته از آخر به اول می باشد پس از جاگذاری سرسیلندر باید با آچار مخصوص كه ترك متر نام دارد سفت شود و هر سرسیلندر رنج مشخصی برای سفت شدن وجود دارد شایان ذكر می باشد كه مهره های سرسیلندر باید به صورت ضربدری سفت شوند تا از تاب برداشتن سرسیلندر جلوگیری گردد در پایان نوبت به فیلر گیری همان آوانسی است كه بین اسبك و سوپاپ در نظر گرفته می شود. نحوه فیلر گیری بدین صورت می باشد كه ابتدا سیلندر 1 را قیچی می كنیم و سیلندر 4 را فیلر گیری می نمائیم و همین عمل را در مورد سیلندر شماره 2 انجام می دهیم و سیلندر شماره 3 را فیلر می نمائیم حالت قیچی به حالتی گفته می شود كه وقتی سیلندر مشابه یعنی در موتور چهار سیلندر (4.1 ) و (3.2)  می چرخانیم. سوپاپ در انتهای و سوپاپ در ابتدای باشد .در پایان مرحله فیلر گذاری درب سوپاپها را توسط چسب آكواریوم در سر جایش قرار داده سپس آن را می بندیم نكته دیگر در هنگام باز كردن سر سیلندرامتحان گاید سوپاپ یا راهنمای سوپاپ می باشد امتحان این بخش سر سیلندر بدینصورت است كه بعد از در آوردن فنر سوپاپ انگشتان را در انتهای گاید قرار می دهیم وسوپاپ را با سرعت می كشیم كه باید تقریباً باید صدای قوی به گوش برسد واگر این عمل را انجام دادیم و وصدای كمی به گوش رسید یا اصلاً صدا نداد نشانگر خرابی گاید می باشد.این هنگام برای رفع این نقص از سوپاپ با سایز بالاتر استفاده می نمائیم كه اصطلاحاً اورسایز  می گردد.

لینک کمکی