شبیه سازی دینامیكی شیر ترمز اتوماتیک لكوموتیو

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


 شبیه سازی دینامیكی شیر ترمز اتوماتیک لكوموتیو دارای 148 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شبیه سازی دینامیكی شیر ترمز اتوماتیک لكوموتیو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه شبیه سازی دینامیكی شیر ترمز اتوماتیک لكوموتیو
                  مقدمه
1               مروری بر نحوه عملكرد سیستم ترمز اتوماتیك
2               تحلیل حالتهای مختلف سوپاپ ترمز اتوماتیك
2-1           حالت هواگیری( Release)
2-2            بررسی حالت ترمز در شش دنده (Service)
2-3           حالت كاهش بیشتر فشار لوله اصلی (Over Reduction)
2-5           حالت خنثی (Handle- Off)
2-6          حالت ترمز اضطراری (Emergenc
3               اجزا تشكیل دهنده شیر ترمز اتوماتیك
3-1           شیر رله
3-1-1      شر رله در حالت هواگیری
3-1- 2     شیر رله در حالت تعدل
3-1-3      شیر رله در حالت سرویس
3-2           شیر رگلاتور
3-2-1      شیر رگلاتور در وضعیت هواگیری
3-2-2      شیر رگلاتور در وضعیت سرویس
3-3          شیر قطع و وصل لوله اصلی در حالت باز
3-3-2     شیر قطع و وصل در حالت بسته
3-4         شیر تخلیه سریع
3-4-1     شیر تخلیه سریع در حالت بسته
3-3-2     شیر تخلیه سریع در حالت باز
3-4-3        شیر اضطراری
3-5-1     شیر اضطراری در حالت عدم تحریك
3-4-3        شیر اضطراری در حالت تحریك
3-  5           شیر لغو ترمز جریمه(Suppression)
3-6-1        حالت تحریك
3-4-2       حالت عدم تحریك
3-4-2          عملكرد در وضعیت سرویس
3-5          شیر خروسكی
3-7-1    شیر خروسكی در حالت مسافری
3-5-2         شیر خروسكی در حالت باری
3-5-3         شیر خروسكی در حالت قطع
4               اندازه گیری
4-1          حالتهای مختلف سوپاپ شش دنده و اندازه های مورد لزوم آنها
4-1-1     حالت هواگیری
4-1-2     حالت ترمز تدریجی در شش دنده
4-1-3      اندازه گیری مورد لزوم در حالت ترمز تدریجی در شش دنده
4-1-4     حالت آزاد سازی ترمز
4-1-5     حالت لغو ترمز جریمه
4-1-6     حالت كاهش بیشتر یا Over reduction
4-1-7     خنثی
4-1-8     حالت ترمز امرژنسی
4-2         حالت هواگیری شش دنده
4-2-2    حالت سرویس
4-2-3     حالت لغو ترمز جریمه
4-2-4     حالت اضطراری
5               ضمیمه 1 ( ترجمه متن شركت سازنده)
6               اصول شبیه سازی
6-1          نیازها واهداف شبیه سازی
6-2         بررسی روشهای ممكن جهت انجام پروژه
6-2-1     مزایا و معایب
6-3         تشریح اصول و مبانی روش استفاده شده
6-3-1     مقاومت
6-3-1-1 معادلات سیالاتی حاكم بر مقاومت
6-3-1-2 اثبات فرمول
6-3-1-3 حل معادله در برنامه سیمولینك
6-3-1-4 حل معادلات مربوط به مقاومت
6-3-2      مخزن
6-4            حل یك مثال ساده
6-4-1      فرضیات و تفسیر نتایج
7              شبیه سازی شیر ترمز اتوماتیك
7-1          شیر رله
7-1-1     محاسبات نیرو
7-1-2     محاسبات نیوماتیكی
7-2         شیر رگلاتور
7-2-1    محاسبات نیرو
7-2-2    محاسبات نیوماتیكی
7-3         شیر قطع ووصل لوله اصلی
7-4          شیر تخلیه سریع
7-5          شیر اضطراری
7-6          شیر لغو ترمز جریمه
7-6-1   در حالت هواگیری
7-6-2      در حالت سرویس
7-6-3      در حالتهای لغو ترمز جریمه ، اضطراری و Handle Off
7-7        شیر خروسكی

    
مقدمه :
این گزارش به تشریح عملكرد سوپاپ ترمز اتوماتیك به منظور شبیه سازی و تحلیل رفتار دینامیكی شیر می پردازد . هدف اصلی از تحلیل ، تعیین فشار دبی خروجی از شیر پر بر حسب زمان در وضعیتهای تلف كاری آن می باشد . بدین منظور لازم است تا ابتدا تشریح دقیقی از عملكرد و وضعیت سیستم ارائه گردد ، تا بر پایه آن بتوان مقادیر ورودی و خروجی را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا ابعاد و اندازه های شیر اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نیز سایر مشخصات شیر ، نظیر ثابت فنرهای تعیین گردد .
بر اساس آنچه ذكر شد در این گزارش ابتدا به بررسی مدار كلی شیر ترمز اتوماتیك و جایگاه این شیر در ارتباط با سایر اجزا ترمز می پردازیم .  سپس مسیر و جریان هوا در ادامه شرحی بر عملكرد اجزا تشكیل دهنده ترمز اتوماتیك ارائه می گردد . در پایان ابعاد و اندازه های شیر ارائه می گردد .
علاوه بر این ، ترجمه متن اصلی یر ترمز اتوماتیك ارائه شده از طرف كارخانه سازنده (شركت وابكو) ، ضمیمه گردیده است .
 
1-    مروری نحوه عملكرد سیستم ترمز اتوماتیك
ترمز به عنوان كنترل كننده سرعت در قطار ، اصلی ترین ركن ترددایمن می باشد .  بنابراین  نخستین اولویت در طراحی این سیستم ، بالا بودن ایمنی ، حتی به ازای هزینه بالا و  استفاده از روشهای غیر معمول ، می باشد .
به همین منظور ترمز قطار به نحوی طراحی گردیده كه بر خلاف سیستمهای رایج ، كاهش شار لوله ترمز ، باعث عمل ترمز گیری می شود . این امر خصوصاٌ در موقع گسیختگی قطار حائز اهمیت است و باعث خواهد شد تا در موقع گسیختگی قطار كاهش خوبخودی در لوله ترمز روی داده و قطار به طور خودكار ترمز بگیرد . 

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه شبیه سازی دینامیكی شیر ترمز اتوماتیک لكوموتیو
1-The Analysis and Desing of Pneumatic Systems. Blaine W. Anderson.
1967John Wiley  &Sons
2- Fluid Mechanics V.L Streeter & E.B .Wylie 1996 John Wiley  &Sons
3- Modern control Engineering 3 ed 1997 . Katsohiko Ogata
4-control Engineering 2ed1995 Benjamin Kaw

 

لینک کمکی