تدوين، اولويت بندي و مقايسه ي استراتژي هاي يک شرکت توليدي با استفاده از مدل ترکيبيFUZZYTOPSIS-SWOT و روش QSPM (مورد مطالعه: شرکت نورسازان مشهد)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


بخشی از متن تدوين، اولويت بندي و مقايسه ي استراتژي هاي يک شرکت توليدي با استفاده از مدل ترکيبيFUZZYTOPSIS-SWOT و روش QSPM (مورد مطالعه: شرکت نورسازان مشهد) :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : اولين کنفرانس ملي مدل ها و تکنيک هاي کمي در مديريت

تعداد صفحات :14

چکیده مقاله:

با توجه به رشد روز افزون سازمانها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامه ریزی استراتژیک را، درسازمانها دو چندان میکند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات ومطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلی، فرصتها و تهدیدات محیطی و استراتژی هایی در قالبماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت، استراتژی های تعریف شده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبه بندی شدند. با روش تاپسیس فازی، استراتژی های تولید محصولات جدید به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژی های استفاده از برندینگ و راه اندازی خطوط جدید در کارخانه بمنظور افزایش تولید که در زمره استراتژی های تهاجمی جا دارند، در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله، دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی، به عنوان روش مناسب تر جهت رتبه بندی استراتژی های شرکت نورسازان انتخاب شد.

لینک کمکی