مقاله رويکرهاي مديريت دانش و الگوهاي شكاف هاي دانشي در عصر فناوري

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


بخشی از متن مقاله رويکرهاي مديريت دانش و الگوهاي شكاف هاي دانشي در عصر فناوري :

مقاله رويکرهاي مديريت دانش و الگوهاي شكاف هاي دانشي در عصر فناوري که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در رشد فناوری از صفحه 41 تا 48 منتشر شده است.
نام: رویکرهای مدیریت دانش و الگوهای شكاف های دانشی در عصر فناوری
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدیریت دانش
مقاله اقتصاد دانش محور
مقاله شکاف دانشی
مقاله رویکرد سیستمی
مقاله رویکرد مکانیکی
مقاله رویکردشایستگی کلیدی
مقاله فرهنگی / رفتاری رویکرد

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رحمان سرشت حسین
جناب آقای / سرکار خانم: سیماراصل نسترن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در اقتصاد دانش – محور، قابلیت کسب دانش و توسعه، تسهیم و کاربرد آن در سازمان ها می تواند منجر به خلق مزیت رقابتی پایدار برای آنها شود. به نظر می رسد نخستین گام ورود به دنیای مدیریت دانش، بررسی رویکردهای موجود در رابطه با آن باشد. پس از آن بررسی شکاف های مدیریت دانش، لازم و ضروری به نظر می رسد، زیرا ناتوانی سازمان ها در شناسایی و برطرف کردن این شکاف ها پیش از پیاده سازی برنامه های مدیریت دانش، تاثیرات نامطلوبی بر مرحله پیاده سازی آن می گذارد. در این مقاله، ابتدا، شرح کوتاهی از مدیریت دانش و ضرورت پیاده سازی آن بر اساس مقایسه آمار و ارقام کشورهای پیشرو در مدیریت دانش و شاخص های اقتصادی آنها ارایه شده است. همچنین در راستای توجیه ضرورت مدیریت دانش، به مقایسه میزان سرمایه گذاری شرکتهای پیشروی جهانی در فعالیت های تحقیق و توسعه به عنوان شاخصی از مدیریت دانش با سودآوری و درآمد آنها پرداخته شده است. در بخش بعد، وضعیت رشد دانش در ایران از طریق ارایه رتبه ایران در رابطه با تولید علم در مقایسه با شانزده کشور دیگر ارایه شده است. در ادامه، پس از توضیح مختصری در رابطه با اقتصاد دانش – محور، کشورهایی با سطوح درآمدی بالا، از نظر رتبه اقتصاد دانش – محور با کشورهایی با سطح درآمد پایین و متوسط مقایسه شده اند. در بخش بعد، پیشینه مدیریت دانش و سپس رویکردهای مدیریت دانش شامل رویکردهای مکانیکی، سیستمی، مبتنی بر شایستگی های کلیدی و رفتاری – فرهنگی و در نهایت، دو الگوی شکاف های مدیریت دانش شامل الگوی لاوریچ و پیرس و الگوی شکاف های دانشی لین و همکارانش ارایه شده است. در بخش نتیجه گیری، اولویت اتخاذ رویکردهای سیستمی، فرهنگی / رفتاری و مبتنی بر شایستگی های کلیدی بر اتخاذ رویکرد سنتی مکانیکی و همچنین قابلیت کاربرد مدل مبتنی بر شرایط اجتماعی – اقتصادی و انگیزشی افراد در سطح کلان و مدل مبتنی برشش شکاف مدیریت دانش در سطح خرد عنوان شده است.

لینک کمکی