مقاله تحليل و ارزيابي نقاط حادثه خيز (از ديدگاه شناخت محل حادثه، هزينه هاي ناشي از خسارات و ضايعات و راهکارهاي اصلاحي)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


بخشی از متن مقاله تحليل و ارزيابي نقاط حادثه خيز (از ديدگاه شناخت محل حادثه، هزينه هاي ناشي از خسارات و ضايعات و راهکارهاي اصلاحي) :

مقاله تحليل و ارزيابي نقاط حادثه خيز (از ديدگاه شناخت محل حادثه، هزينه هاي ناشي از خسارات و ضايعات و راهکارهاي اصلاحي) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1388 در مطالعات مدیریت ترافیك از صفحه 25 تا 48 منتشر شده است.
نام: تحلیل و ارزیابی نقاط حادثه خیز (از دیدگاه شناخت محل حادثه، هزینه های ناشی از خسارات و ضایعات و راهکارهای اصلاحی)
این مقاله دارای 24 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تصادفات جاده ای
مقاله نقاط حادثه خیز
مقاله هزینه خسارات و ضایعات
مقاله راهکارهای اصلاحی
مقاله تحلیل سلسله مراتبی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پورمعلم ناصر
جناب آقای / سرکار خانم: سلیمی محمدباقر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
راه، انسان، وسیله نقلیه و محیط نقش بسزایی در تصادفات دارند. بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک نقش مهمی در وقوع تصادفات دارد. اصلاح یا حذف نقاط تصادف خیز تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و ضایعات دارند. فرآیند در این تحقیق ارایه تحلیل و ارزیابی شامل: شناخت محل حادثه، هزینه های ناشی از خسارات و ضایعات و راهکارهای اصلاحی می باشد. در این راستا، بر اساس تحلیل ها و ارزیابی ها آماری، تکنیک های اقتصاد مهندسی، و سلسله مراتبی انجام گرفته است. مطالعات موردی، محور شیراز – اصفهان یکی از محورهای شریانی و مهم کشور است. انتخاب شده است. نتایج بدست آمده شامل: محاسبه هزینه های تصادفات گویای این واقعیت است که میانگین هزینه های ناشی از تصادفات منجر به فوت، قریب به 5 برابر میانگین هزینه های تصادفات منجر به جرح و تقریبا 9 برابر میانگین هزینه های تصادفات خسارتی می باشد. آمار و اطلاعات جمع آوری شده موید وقوع 20 درصد از تصادفات در نقاط تصادف خیز است. که این وضعیت، اهمیت فوق العاده اصلاح و سرمایه گذاری جهت ایمن سازی نقاط تصادف خیز و بحرانی جاده ها را نشان می دهد. میانگین نسبت فایده به هزینه در اجرای پروژه های ایمن سازی نقاط تصادف خیز تصادفات جاده ای محور شیراز اصفهان برابر با عدد 2/20 است، که توجیه اقتصادی بسیار قوی برای اجرای این گونه پروژه ها است. رتبه بندی اجرای پروژه های ایمن سازی نقاط تصادف خیز در یک مدل تصمیم گیری چند معیاره با رتبه بندی اجرای این پروژه ها تنها بر اساس تعداد تصادفات متفاوت است. مراتب از جهت منافع اجتماعی حاصل از اجرای پروژه مطلوب تر است. باتوجه به تحلیل های انجام شده که نقاط و مناطقی که دارای تردد بیشتری هستند از اولویت بیشتری برای اجرای پروژه های ایمنی برخوردارند.

لینک کمکی