مقاله تاثير کمربند ايمني در کاهش صدمات جسمي و جاني در تصادف هاي جاده اي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد


بخشی از متن مقاله تاثير کمربند ايمني در کاهش صدمات جسمي و جاني در تصادف هاي جاده اي :

مقاله تاثير کمربند ايمني در کاهش صدمات جسمي و جاني در تصادف هاي جاده اي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در مطالعات مدیریت ترافیك از صفحه 55 تا 70 منتشر شده است.
نام: تاثیر کمربند ایمنی در کاهش صدمات جسمی و جانی در تصادف های جاده ای
این مقاله دارای 16 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کمربند ایمنی
مقاله تصادف های جاده ای
مقاله رگرسیون درختی
مقاله آزمون خی دو

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پاك گوهر علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: اسماعیلی علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ایمنی خودروها یکی از مجموعه عوامل موثر در جلوگیری از تصادف های جاده ای هستند. که به دو بخش ایمنی فعال و غیرفعال تقسیم می شوند. کمربند ایمنی از زمره این نوع تجهیزات به شمار می رود. یک چهارم مرگ و میرهای ناشی از جراحات به خاطر جراحات ترافیک جاده ای است. بالاترین میزان جراحات از بین کاربران جاده های خطرناک، در کشورهای در حال توسعه اعلام شده است. عدم استفاده از کمربند ایمنی یکی از دلایل اصلی ترافیک و مرگ و میر ناشی از ترافیک می باشد. امروزه در بیش از 25 کشور جهان قوانینی مربوط به بستن کمربند ایمنی وجود دارد. این قوانین الزامی باعث شده است آمار بستن کمربند ایمنی از 20-25 درصد به رقمی در حدود 60-90 درصد برسد. در دانش تروما یکی از دلایل اصلی جراحات غیرعمدی، تصادف های جاده ای است و کمربند ایمنی یکی از ابزارهای مهم در پیشگیری از این آسیب جسمانی به شمار می رود.
در این مقاله با تمرکز بر نقش تاثیر کمربند ایمنی در پیشگیری از آسیب های غیر عمدی تروما، میزان پیشگیری را در تصادف های جرحی و فوتی ارزیابی می کند. این مقاله بر اساس یک مطالعه موردی درباره تصادف های رخ داده در جاده های ایران در سال 1385 با اندازه 343 هزار و 82 فقره است. برای گردآوری اطلاعات از منابع داده های کام 114 که دادگان تصادف های جاده ای محسوب می شود استفاده شده است. داده های مورد استفاده بر اساس اطلاعات کروکی افسران کارشناس تصادف به دست آمده است. یافته های تحقیق نشان دادند که نسبت استفاده از کمربند ایمنی در بین رانندگان و سرنشینان متفاوت است. این نسبت در بین رانندگان 81 تا 91 درصد و در بین سرنشینان خودرو 34 تا 44 درصد می باشد. 95 درصد از کسانی که از کلاه و کمربند ایمنی استفاده کرده اند، صدمه ندیده اند این در حالی است که 37 درصد از کسانی که از کلاه و کمربند ایمنی استفاده نکرده اند هنگام تصادف مصدوم شده اند. به طور کلی کمربند ایمنی حدودا باعث کاهش 18 درصدی مصدومیت افراد شده است. از بین کسانی که کمربند ایمنی بسته اند تنها 2 درصد از ناحیه سر و گردن دچار آسیب شده اند این در حالی است که از کسانی که دچار مجروحیت می شوند 54 درصد احتمال آسیب از ناحیه سر و گردن می باشد. از طرفی از بین کسانی که کمربند ایمنی نبسته اند در حدود 30 درصد از ناحیه سر و گردن دچار آسیب شده اند در حالی که کسانی که دچار مجروحیت شده اند 82 درصد احتمال آسیب از ناحیه سر و گردن می باشد.

لینک کمکی